Verover de vlag
Verdeel je in gelijke teams. Maak een kamp waarachter je je kan verstoppen. Ieder team heeft een voorwerp dat gebruikt wordt als vlag. Deze hang je op in je kamp. Ieder team heeft enkele jagers en enkele verdedigers. De verdedigers moeten het kamp én de vlag zo goed mogelijk verdedigen. De jagers gaan op pad en proberen de vlag van het andere team te bemachtigen. Je kan een tegenstander uitschakelen door met je pijl-en-boog, laser- of paintballgeweer de tegenstander te raken.
Heb je de vlag van je tegenstander te pakken? Breng het zo snel mogelijk terug naar jouw kamp zonder geraakt te worden. Wanneer je de vlag van een ander team in jouw kamp kan brengen, ben jij de winnaar!
- Dit spel kan gespeeld worden met lasergeweren of pijl-en-boog.
Wie wordt miljonair?
De spelleider zit verstopt in het midden van de spelzone met geld. Na een startsignaal is het ieder voor zich of verschillende teams tegen elkaar om zoveel mogelijk geld bijeen te zamelen en de tegenstanders uit te schakelen.
De bedoeling is om tot bij de spelleider in de spelzone te geraken zonder dat de tegenstander je raakt. Hoe langer je blijft leven, des te meer geld je kan verdienen. De speler of team met het meeste geld aan het eind van het spel is de winnaar. Je kan het spel uitbreiden door in de geldzone de spelers een opdracht te laten uitvoeren in ruil voor geld.
- Dit spel kan gespeeld worden met lasergeweren of pijl-en-boog.
De ontsnapte boef
De jacht op de gevaarlijke ontsnapte boeven is geopend. De boeven krijgen 5 minuten voorsprong om zich te verstoppen en een kamp in te richten. Na het startsignaal proberen de andere spelers de boeven te verslaan door ze aan te schieten. Zo verliezen ze leventjes. De boeven kunnen zich ook verdedigen door zoveel mogelijk tegenstanders te raken en uit te schakelen. De jagers moeten dan terug naar hun beginbasis. Het team waarvan de leventjes als eerste op zijn, is verloren!
- Dit spel kan gespeeld worden met lasergeweren of pijl-en-boog.
Presidenten
Dit spel wordt gespeeld in verschillende teams. Elk team heeft één president die moet worden verdedigd. Bepaal onderling wie de president van jouw team wordt. Je krijgt van de spelleider een bepaalde locatie waar jouw president naartoe moet gaan. De bedoeling is dat de president daar aankomt zonder geraakt te worden door de tegenstander. Je mag je verplaatsen binnen een bepaalde speelzone. Onderweg kan je de tegenstanders tegenkomen. Probeer ze te raken door ze aan te schieten. Is de president van dat team geraakt? Dan moeten ze terug naar hun beginpunt. Zo kan je blijven spelen tot de leventjes van je president of het verdedigingsteam op zijn. Geraakt je president als eerste levend op de afgesproken locatie? Dan ben je de winnaar van het spel!
- Dit spel kan gespeeld worden met lasergeweren of pijl-en-boog.
Ieder voor zich
Iedereen speelt tegen elkaar. Het doel is om als laatste in het spel te blijven. Wanneer je leventjes zijn opgebruikt ben je uit en ga je aan de kant staan. Degene die als laatste overblijft heeft gewonnen.
King of the middle
Verdeel je in groepen van 3 spelers. In iedere groep zitten 2 pionnen en 1 boogschutter. Maak een speelveld in de vorm van een driehoek, vierkant of een andere veelhoek, afhankelijk van het aantal spelers dat meespeelt. Iedere groep staat op een hoek. Dit is het startpunt per groep. In het midden van het speelveld is er een middelpunt aangeduid. Dit kan een stoel zijn, een kegel of doek en wordt gezien als het overwinningspunt.
De bedoeling is om als eerste pion het overwinningspunt te bereiken. Je kan het speelveld afbakenen met kegels, linten of balken. Elke pion mag om de beurt 1 stap naar het midden mag zetten. Iedere schutter mag terwijl per team zijn pijlen op de andere pionnen richten. Wordt een pion geraakt? Dan moet hij terug naar het startpunt. Blijf doorspelen tot een pion als eerste op het middelpunt geraakt.
Archery Estafette
Archery estafette speel je zoals een gewone estafette. Deel je op in 2 – 4 groepen, afhankelijk van het aantal spelers. Eén helft van de groepen stelt zich op in een rij aan de startlijn. Zij zullen éénzelfde voorwerp tot aan de overkant van het speelveld en weer terug moeten brengen. Terwijl ze dit doen proberen de andere groepen, de jagers, vanaf de zijlijn hen aan te schieten. Wanneer een speler wordt geraakt door een pijl, moet hij terug naar de beginlijn en opnieuw proberen. Zo speel je verder tot iedere speler van je team het object over en weer heeft kunnen brengen. Het eerste team dat dit lukt is gewonnen.